Asuntomessut tarjoaa loistavan alustan yrityksille tuotteiden ja palveluiden myyntiin, markkinointiin sekä tuote- ja palvelukehitykseen tavoittaen messuilla vuosittain satoja tuhansia kuluttajia.
Hyvinkään kaupunki on ollut tänä kesänä pyörremyrskyn silmässä, kun asuntomessut ovat vallanneet Metsäkaltevan asuinalueen ja messukävijät kaupungin keskustan. Messualue sijaitsee vain 3,5 kilometrin päässä Hyvinkään ydinkeskustasta ja kaupunki on valmistautunut kesän koitokseen pitkin kevättä. Lukuisat tapahtumajärjestäjät huolehtivat siitä, että keskustassa on mielekästä ohjelmaa koko messujen ajan. Lisäksi kaupunki huolehtii osaltaan siitä, että Hyvinkäästä jää postiivinen kuva kaikille ja etenkin mahdollisten tulevien asukkaiden mieleen.
Kaupunki markkinointiin kuuluvat tv-mainokset ja muun ennakkonäkyvyyden lisäksi asuntomessualueella sijaitseva Hyvinkää-osasto. Kaupunki omassa "messutalossa", eli telttatyyliin toteutetussa osastossa, markkinoidaan asumisen ja vapaa-ajan palveluja. Osastolla näytetään mikä Hyvinkäällä on parasta- ja tonttikauppaakin hierotaan kiinnostuneille.
Hyvinkään kaupunki valitsi messukumppanikseen Mainos Visitor Oyn, koska halusi tekijäksi kokeneen tekijän. "Mainos Visitor yllätti rohkealla otteellaan ja yksinkertaisella - mutta toimivalla - toteutusideallaan. Vakuutuimme heti siitä, että Mainos Visitor tietää mitä on tekemässä ja kokemustakin vastaavista projekteista löytyy. Halusimme ennen kaikkea kumppanin jonka työ on niin luotettavaa, että voimme keskittyä pääasiaan, eli Hyvinkään markkinointiin", kaupungin tiedottaja Mirka Ruohonen toteaa. Ensimakua yhteistyöstä saatiin jo tammikuun Matka 2013-messuilla, jonne Mainos Visitor suunnitteli ja toteutti kaupungin osaston.