Osaston suunnitelman ja toteutuksen takana oli Mainos Visitor Oy kuten viimevuoden Air Finland osaston, joka palkittiin myös parhaaksi osastoksi. Parhaan osaston valinnassa kriteerinä ovat osaston idea, informatiivisuus, tekninen toteutus ja toimivuus.
Lisäksi messujen vuosittain vaihtuva teema on otettu kilpailussa huomioon, ja tänä vuonna voittajaosastosta haettiinkin erityisesti vastuullisen matkailun näkökulmaa. Messujen parhaat osastot valitsivat tänä vuonna Jorma Kujanpää (Matkailutoimittajien Kilta), Minna-Kaisa Kuosmanen (mainostoimisto Grey Pro), Tanja Karpasto (Osuuskunta Idealeegio) ja Riitta Saarikangas (Zulia Oy).
Tuomariston mukaan Porvoon ja Loviisan yhteisosasto huokuu paikkakuntien omaa tunnelmaa, ja siellä todella tietää kenen osastolla vierailee. Toteutus on yksinkertainen, tyylikäs ja erottuu edukseen, kommentoi raati voittajaa.
Mainos Visitor Oy:n suunnittelemat ja toteuttamat osastot on valittu useita kertoja näyttelyiden parhaiksi viime vuosina.
Matka´2008 parhaaksi osastoksi valittiin Air Finlandin osasto ja Matka´2007 parhaaksi kotimaiseksi osastoksi puolestaan valittiin Kotka -merikaupunki teemallaan. Myös Matka´2005-messujen parhaiksi valitut osastot olivat Mainos Visitor Oy:n "käsialaa". Nämä kaikki edellämainitut osastot ovat Mainos Visitor Oy:n ja Anita Reitun töitä, suunnittelusta-toteutukseen.
Puu- ja Bioenergia´2007-messujen kävijätutkimuksen mukaisesti kymmenen parhaan osaston joukossa oli useita Mainos Visitor Oy:n toteuttamia osastoja. Tuossa näyttelyssä parhaiden osastojen joukkoon sijoittui mm. Penopen ja Vapon osastot. Paras osasto palkintoja ja mainintoja vuosien varrella ovat saaneet myös suunnittelemamme ja toteuttamamme Kymdatan ja Uponorin osastot.